Zaidi Pilih Masuk PAS Kerana Dekat Dengan Islam

zaidi-ahmad-pas

Pegawai Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang dipecat, Mejar Zaidi Ahmad akhirnya membuat keputusan untuk menyertai PAS, lapor beberapa portal berita.

Zaidi, yang sebelum ini pernah mengumumkan beliau akan menyertai Pakatan Rakyat selepas dia dipecat, berkata dia memilih PAS kerana parti itu lebih dekat dengan Islam.

Zaidi juga dilaporkan berkata dia berharap dapat memainkan peranan untuk menyatukan Pakatan Rakyat yang dilihat berhadapan dengan banyak krisis dalaman lewat kebelakangan ini.

"Saya akan cuba memainkan peranan untuk menyatakan Pakatan, terutamanya ketika hendak menghadapi pilihan raya umum," katanya yang dipetik sebagai berkata.

Beliau dilaporkan berkata Pakatan sedang berhadapan dengan kepayahan selepas Ketua Pembangkang, Datuk Anwar Ibrahim dipenjarakan, namun beliau berharap apa pemimpin baharu yang dapat menyatukan ketiga-tiga parti.

Pada 12 Januari lalu Mejar Zaidi didapati bersalah di Mahkamah Tentera di atas dua dakwaan melanggar protokol semasa mendedahkan masalah dakwat kekal yang digunakan dalam pilihan raya umum Mei 2013 dan dihukum buang kerja daripada perkhidmatan oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.
Share on Google Plus

About Unknown

12 comments:

  1. Makin ramai lah badan dlm PAS. hati dlm PKR.

    BalasPadam
  2. inilah mamat tak sedar diri. kita kena ingat bila kita masuk askar nyawa dan badan milik askar. tidak boleh buat sewenang wnang nya. kita kena akur dan patuh pada perintah. bukan leh ikut suka hati je. tapi rasa nya dia ni memang nak berenti tapi tak dapat cara paling mudah buat kesalahan disiplin. adalah pulak puak puak yang sanggup terima. seronok sakan lah. ha3x

    BalasPadam
  3. ELOKLAH MASUK PAS.
    NANTI KALAU MASUK UMNO "SOLAT TAK SAH"...... KAT SOLAT ORANG UMNO TAK SAH....

    BalasPadam
  4. BUKANKAH SAYA DAH BILANG BERKALI-KALI: SEMUA PARTI PEMBANGKANG DI MALAYSIA MENGAMALKAN BUDAYA "CARI PASAL, MEMFITNAH, MENIPU & BENCI DENGAN PENDUDUK MELAYUNYA YANG BERJIWA MELAYU / ISLAM". MEREKA HANYA SUKAKAN ORANG MELAYU YANG BERFAHAMAN LIBERALIST, PLURALIST, YANG TERPESONG & YANG BENCIKAN BANGSANYA SENDIRI. YANG MENYOKONG SI PEMBANGKANGNYA PULA ADALAH ORANG-ORANG YANG KECEWA & MERAJUK DENGAN PIHAK KERAJAAN SEBAB APA YANG DIHAJATKAN TIDAK KESAMPAIAN.

    BalasPadam
  5. Pak Kadiaq Cerok Tokun Atas15 Februari 2015 pada 1:46 PTG

    manusia tak guna.. pengkhianat & penjual maruah ini memang patut dipecat.. biar dia rasa.. jangan bagi pencen walau satu ringgit pun.. ptuihh!!

    BalasPadam
  6. Aku kenal sangat si mamat ni. Memang dari dulu lagi dia telah dididik dengan doktrin anti-kerajaan yang memerintah dan cenderong kepada parti Pas. Sejak dulu lagi kalau balik bercuti di kampung mulutnya sentiasa membenci kerajaan yang dia sendiri mencari nafkah. Bila dah kena pecat dari ATM hala tujunya memanglah ke situ. Kononnya nak rapatkan puak-puak dalam PR setelah Anwar dipenjara. Lakukah suara beliau dan bila bergelumang dengan parti politik PR nanti barulah dia tahu bahawa cakap tak serupa bikin dan selalu berfikiran nagatif. Kalau nak dekat dengan Islam tak payahlah pilih parti politik, banyak lagi saluran-saluran dakwah yang boleh bergiat. Mungkin fikiran dia bila join parti Pas, jaminan masuk syurga tu 100%. Yang hairan di negara-negara Islam yang lain, umat Islam di sana tak boleh masuk syurga kot sebab tak ada parti Pas. Muhasabahlah .......

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya amat setuju dengan komen anda. Bila lagi orang Melayu di Malaysia mahu bersatu semula? Kaum-kaum lain tentu gembira melihat perpecahan orang kita kerana "jong pecah yu yang kenyang" & mereka sentiasa menunggu untuk "menangguk di air yang keruh".

      Padam
    2. APA YANG TAKEBEER? WOODLANDS KE?

      Padam
  7. Yang BAHLOL DAN TOLOL SAHAJA TAK FAHAM HAKIKAT INI......

    BalasPadam
  8. bertambah la sorang lagi unit amal,, gunakan segala pengalaman dalam askar untuk mengawal paking

    BalasPadam
  9. nak jadi hero taik minyak zaidi ni, tak layak guna gelaran ex-major pun, sebab dibuang dari tentera. berjuta-juta rakyat mengundi, berapa ekor yg dapat padamkan dakwat tu dalam masa 1-2 jam? apa peluntur dia pakai, silap-silap reput jari atau kena kanser. Itulah macai PR, kelentong saja.

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.