Anwar Miliki Bukti Kukuh Siapa Dalang Utama Skandal 1MDB

anwar-liwat-1mdb

Banduan jenayah liwat, Anwar Ibrahim berkata, tindakan tegas perlu diambil terhadap 'watak utama' skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Menurutnya, pihak berkuasa perlu bekerjasama dengan badan-badan antarabangsa bagi memastikan watak utama atau saksi skandal itu yang berada di luar negara dapat ditangkap.

“Pihak berkuasa mesti bekerjasama dengan badan-badan antarabangsa seperti Interpol, kerana beberapa ‘watak utama’ atau saksi kini berada di luar negara.

“Tindakan tegas mesti diambil untuk mengembalikan keyakinan rakyat dan para pelabur. Tiada sesiapa yang bersalah, tidak kira betapa tinggi kedudukannya, patut terlepas,” katanya melalui perutusan yang disampaikan melalui peguamnya, semalam.

Dalam perutusan sama, Anwar turut menyentuh soal tangkapan yang telah dilakukan pihak berkuasa berkaitan siasatan terhadap 1MDB.

“Skandal ini telah mendedahkan kepincangan urus tadbir dan rasuah di peringkat tertinggi kepimpinan BN yang amat mengejutkan, di mana Perdana Menteri sendiri didakwa terlibat.

“Walaupun beberapa tangkapan telah dilakukan, tidak salah untuk umum terus berasa curiga sehinggalah tindakan diambil terhadap ‘watak utama’ skandal ini,” katanya.

Anwar turut menekankan bahawa kerajaan perlu memberi penjelasan terhadap tahap 'kesihatan' kewangan negara.

“Kini, negara menghadapi kehilangan berbilion ringgit dan rasa malu di kalangan masyarakat antarabangsa, nilai mata wang ringgit merudum dan keyakinan pelabur tergugat.

“Ini mendatangkan kesan kepada kesihatan kewangan setiap rakyat Malaysia, dan BN mesti berikan penjelasan,” katanya.

Bagaimanapun, di sebalik tirai besi itu, Anwar enggan menamakan siapakah 'watak utama' yang dimaksudkan beliau dalam perutusannya baru-baru ini.

Dalam pada itu, Anwar turut menyeru seleuruh penyokongnya agar bersabar  kerana beliau memiliki bukti kukuh dan akan mendedahkannya tidak lama lagi setelah tamat tempoh hukuman.
Share on Google Plus

About Abdul Qadir

10 comments:

  1. Seperti macam dulu2 juga lah. Si penjenayah liwat ni sentiasa ada bukti kukuh.....4 kotak dokumens penyelewengan, senarai 16 MP yang akan lompat masuk PR, bukti 40 ribu Bangladeshi mengundi, dan lain2. Bukti yang dia tak ada untuk elak kes liwat saiful. So end of story.....cakap kosong.

    BalasPadam
  2. Ada bukti kukuh konon..last2 tara...
    Gebang n temberang ja kuat..

    BalasPadam
  3. Bukti kukuh dlm video ada. Macam dia tapi bukan dia. Bukti batang bengkok pun ada. 14 alibi ada. Tapi seorang pun tiada. Omega ada tapi tak ada. Ptui

    BalasPadam
  4. Seperti banduan2 lain, ikut peraturan penjara. Mana boleh nak buat kenyataan dan bersifat seperti orang luar penjara yg bebas. Ini macam cerita katoon je.

    BalasPadam
  5. Kita sudah boleh baca drama/lakonan Anwar.
    Anwar sudah tidak relevan.
    Berundurlah.
    Bersaralah.
    Sudah bosan dengan stail politik Anwar.

    BalasPadam
  6. Drama dia dah mula dah////kaki temberang!!!

    tak ada yg nak percaya....dia kata nak dedahkan selepas dia keluar penjara....

    Nampak sangat menipu....

    Dulu kata ada ber lori lori bukti, tapi saya habuk pun tak ada....

    Dia ni kuat kencing kan org dan juga kuat menipu

    BalasPadam
  7. Anwar tak payah sibuk-sibukkan diri dengan masalah-masalah negara. Lebih baik dia tumpukan sahaja saki baki hidupnya kepada taubat nasuha.

    BalasPadam
  8. salahkah anwar sibuk2 dengan masalah negara,bagi saya anwar tak salah dan dia tetap dengan ketegasannya untuk bersuara walaupun dia di penjara,dan orang seperti anwarlah perlu di sokong kerna masih brsimpati membela rakyat.anwar di hukum bukan pasal liwat tapi ada pihak yang dengki dan iri hati atas pengaruh anwar maka dia hukum.

    BalasPadam
  9. mana yang patut kita sokong,pemimpin yang membawa byk skandal dan masalah2 dlm negara atau pemimpin yang mendapat pitnah shingga di penjara. bgi saya tk sokong pemimpin yg byk membawa masalah negara apatalagi pemimpin itu terbukti menipu duit rakyt dengan berbilion ringit.

    BalasPadam
  10. saya tetap sokong anwar kerna anwarlah pemimpin yang sentiasa mewakili rakyat utk bersuara menegur kerajaan sehingga kerajaanpun tk semudahnya menindas rakyat.lihatlah kekuatan dan pangaruh anwar sehingga pru yang lalu hampir2 bn tumbang dan mejoriti bn pun tak mencapai dua pertiga.apalagi sekarang ini kerajaan bn byk masalah tambah lagi sokongan utk anwar dan besar kemungkinan dia jdi pm sekiranya pakatan memerintah. maha kuasa itu adil setiap orang yang dianiaya tetap ada balasannya amen.

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.