The Edge Media Group Perdaya Justo Untuk Dapatkan Maklumat Curi

Pengerusi The Edge Media Group, Tong Kooi Ong dan Ketua Pegawai Eksekutif merangkap penerbit syarikat media itu dalam satu kenyataan medianya baru-baru ini mengakui telah memperdaya bekas Ketua Teknologi Maklumat (IT) PetroSaudi International (PetroSaudi) bagi mendapatkan maklumat berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dengan sejumlah bayaran tertentu.

Dalam kenyataan bersama dua ahli perniagaan tersebut yang disiarkan menuris portal The Malaysian Insider (TMI), Kooi Ong dan Kay Tat berkata, taktik menawarkan harga itu satu-satunya cara bagi mendapatkan maklumat dalam simpanan Justo. Salah seorang dari pada mereka menjelaskan bahawa Justo kini marah apabila mengetahui telah diperdaya.

Menurutnya lagi, dengan menawarkan sejumlah wang yang banyak bagi mendapatkan maklumat berkenaan 1MDB itu sahaja cara yang terbaik boleh dilakukan untuk memperdaya Justo.

Bagaimanapun, kedua-dua ahli perniagaan tersebut menjelaskan bahawa pembelian maklumat yang dicuri oleh bekas Ketua Teknologi Maklumat (IT) PetroSaudi itu adalah untuk membuktikan berlaku penyelewengan di dalam syarikat milik penuh kerajaan itu oleh pihak tertentu.

Antara lain, Justo yang kini ditahan di penjara Thailand berhubung dakwaan cubaan memeras ugut bekas majikanya, PetroSaudi International (PetroSuadi), memberi tahu kepada media bahawa beliau telah dijanjikan dengan bayaran USD2 juta (RM7.65 juta) bagi maklumat curi daripada syarikat itu oleh dua ahli perniagaan dari Malaysia.

Justo turut mendakwa persetujuan berhubung penjualan dokumen curi tersebut dan perbincangan mengenai kaedah pembayaan dilakukan di Singapura pada Febuari lalu.

Share on Google Plus

About Unknown

1 comments:

  1. Memang boleh MAMPOS si PENGKHIANAT-PENGKHIANAT NEGARA dari puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

    Patutnya PENGINTIPAN dan SABOTAJ oleh EJEN-EJEN TERORIS ni ke atas YAB PM BUMIPUTERA Islam/Mealyu dan 1MDB kita diSIASAT bawah AKTA TERORISMA oleh PDRM/KDN!

    Dan mcmmanalah si TERORIS KAPIRDAJAL Anti-ISLAM/Melayu tony PUAKA-DAPBANGKAI tu boleh terlibat dlm. PACBANGANG tu - yg. patut diBUBARkan segera (lihat sitony puaKA ni jumpa BETINA S.Repot dan Justo tu di SingaPORK - di http://medan-info-kita.blogspot.com/2015/07/niat-ahli-ahli-umno-spesis-jemuan-mahu.html) ! Mcm. puak ni pula lebih BERKUASA dr. K’jaan – sekrg. nak panggil MARA pula berdasarkan repot media Barat/Zionis-KEPARAT juga! Seolah NEGARA ISLAM berdaulat kita ini serta IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA, UMNO dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu kena TUNDUK pd. REJIM/MEDIA-PENIPU Barat/Zionis dan puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - mcm. kita ni masih KULI depa – apa KEJADAHnya ni?!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.