Selepas Penat Berhimpun, GST Tetap Akan Dilaksanakan

muka-melayu-bantah-gst

Perhimpunan bantah GST yang dianjurkan Pembangkang pada 1 Mei berkahir tanpa memberi apa-apa kesan terhadap perlaksaanan sistem cukai baru itu yang dijadual berkuatkuasa pada April tahun hadapan.

Menurut kenyataan media Timbalan Menteri Kewangan, Ahmad Maslan, Kerajaan tidak akan tunduk terhadap desakan mana-mana pihak yang cuba menggagalkan usaha Kerajaan  dalam memperkenalkan sistem cukai barangan dan perkhidmatan (GST) bagi menggantikan sistem cukai yang lama yang dilihat tidak lagi relevan pada masa kini.

Tambahnya lagi, GST tetap akan dilaksanakan tanpa sebarang keraguan selepas kerajaan mengambil kira semua faktor berkaitan demi menjamin kesejahteraan rakyat.

Timbalan Menteri Kewangan itu juga turut menegaskan bahawa perlaksanaan GST tidak akan membebankan rakyat kerana dengan kadar enam peratus, Malaysia menjadi antara lapan daripada 161 negera  yang mengenakan kadar GST terendah apabila dilaksanakan kelak.

Dengan penuh keyakinan, Ketua Penerangan UMNO Malaysia itu juga sangat optimis bahawa rakyat akan faham tentang fungsi dan kepentingan GST dalam pembangunan sosial, ekonomi dan politik pada negara.
Share on Google Plus

About Unknown

1 comments:

  1. YA ALLAH! Anak muda Islam/Melayu kita diKORBANkan demi PUAKA PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRSODOM-si-haiwan BUAS! Awatlah PAS ni!

    Si Barat-ZIONIS yg. HIPOKRIT asyik melalak mcm. ANJING KURAP psl. undg-indg SAMPAH "demokrasi-hak asasi" si KAPIR Barat-ZIONIS, kat Dunia Islam , akan bawa mana-mana ’pengganas‘ Islam secara RAHSIA kat Diego GarCIA atau Guatanamo, termasuk disyaki MH370 kita - yg. akan disiksa/dibunuh dan dipenjara tanpa perbicaraan sampai bila-bila! Bahkan Barat-ZIONIS/Israel boleh menyerang/menjajah Dunia Islam yg. kaya minyak-gas dgn. membunuh/menyiksa sesuka hati umat Islam secara beramai (Genocide), dan tak pula dihentam si UN-ki Moon BANGSAT tu!

    Sebenaqnya "equality & liberty" (hak kesamaan & kebebasan - yg. lahir waktu "French Revolution"-yg.-amat-BUAS, diketuai ZIONIS, dlm tahun 1798), dicipta si Yahudi ZIONISDAJAL, utk. meletakkan kuasa Syaitan (sbg. tuhan mereka) SAMA dgn. kuasa ALLAH SWT kita; dan "evil is EQUAL to good" - sebab itu perangai-mcm-haiwan-buas, termasuk bebas semutlaknya, jadi si GAY/KAPIRDAJAL, makin digalakkan puak SYAITAN-gila-SODOM ni!

    Maka, KDN patut tangkap saja bawah undang-undang TERORISMA; pedulikan gertakan undg-undg SAMPAH si KAPIR Barat-ZIONIS termasuk undg-undg UN di bawah falsafah "demokrasi-hak-asasi" mereka! MAJORITI rakyat sedang MERANA dgn. jenayah TERORISMA DAPBANGKAI/PKRSODOM-si-haiwan BUAS,yg. ditaja Barat-ZIONIS!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.