KDN Beri Anugerah Media Sosial Pada Malaysiakini

zahid-malaysaikini

Admin: Rata-rata kita semua tahu bahawa Malaysiakini adalah sebuah web protal paling kuat menabur fitnah dan suka memutar belit fakta serta menjadi tempat longgokan berita provokasi untuk memburukkan mana-mana pihak yang tidak sebulu dengan Pakatan Pembangkang.

Tapi hari ini dalam sejarah, portal berita tersebut telah dianugerahkan sebagai laman web paling popular di media sosial oleh 'Jabatan Penerangan' Malaysia yang diterajui oleh Zahid Hamidi.

Penulis merasa hairan bagaimana sebuah portal berita atas talian yang paling kuat memfitnah Perdana Menteri serta seluruh ahli keluarganya boleh terpilih dan diberi anugerah seperti ini hanya berdasarkan pada undi popular yang dikutip dari laman sosial.

Sebelum ini Zahid Hamidi merupakan individu paling vokal mengecam Malaysiakini sebagai portal berita fitnah sehinggakan seluruh penyokong Pembangkang menyerang dirinya bertubi-tubi di laman sosial, tapi selepas hari ini tidak lagi.

Adakah kerana berlaku proses 'genjatan senjata' antara kedua-dua pihak yang bertelagah ini maka satu babak sandiwara terpaksa dilakonkan untuk menutup sikap hipokrit masing-masing. Inilah sikap sebenar orang politik yang perlu kita ketahui. Selain dari perlu bijak memutar kata-kata kena juga pandai berderama. 


Malaysiakini terima anugerah media sosial 

Ketua Pengarang Kumpulan Malaysiakini  Steven Gan berkata, mereka merancang meningkatkan penggunaan media sosial dengan melantik kakitangan sepenuh masa bagi menguruskannya.

“Kami ada hampir sejuta peminat Facebook.

“Tetapi saya percaya kita boleh lakukan lebih baik lagi,” kata Gan yang menerima anugerah itu daripada tangan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi.

Zahid antara menteri yang tidak puas hati dengan Malaysiakini sebelum ini.

Ketika berjalan untuk menerima anugerah itu, Gan sempat berseloroh: “Kamu tak akan tuding jari pada saya kan?”

Zahid kemudiannya tersenyum dan membalasnya: “Gencatan senjata”.

Dalam ucapan di hadapan 300 orang di majlis itu, Zahid menggesa media sosial melaporkan secara benar dalam posting masing-masing.

Share on Google Plus

About Unknown

8 comments:

  1. Baguslah tu: teruslah MEMBODEK si KAPIR BANGSAT! Kita, rakyat biasa, BUMIPUTERA Islam/Melayu, yg SENGSARA ditindas si PENDATANG KAPIR BUAS, dah tak ada tempat MENGADU!

    Dahlah si KAPIR RASIS sampai boleh pakai TUDUNG Islam kita, utk. sembahyang dlm. GEREJA - mana JAIS tak buat SERBUAN, sebab kalau mereka benar org. Islam, mana boleh sembahyang dlm gereja?! Jadi, kalau serbuan dibuat, dpt. pastikan mereka ini benar tak org Islam atau dari gerakan si KAPIR BUAS, nak MEMBURUKKAN umat Islam! Cuba mereka ni pakai TUDUNG ISLAM, sembahyang kat kuil Hindu, tentu tak BERANI si PENGECUT -PENGECUT HARAM JADAH ni!

    Bahkan ramai si PENYAMAQ KAPIR menyamaq sbg. org Islam termasuk sebgai PENGGANAS! Bahkan pengganas TALEBAN dan AL-QAEDA adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013.Inilah akibat Si PENDATANG KAPIR BUAS BANGKAIBABIDAP BERMAHARAJALELA! Bayangkanlah puak PENDATANG KAPIR BUAS ini memerintah Tanah Melayu ISLAM kita - HANCOQ! Bakal jadi tanah SYAITAN!

    Baik si PENGGANAS KAPIR DAPBANGKAI DIHALAU saja dari NUSANTARA MELAYU (Alam Melayu - yg. termasuk Tanah Melayu, Borneo, Indonesia, Brunei, Filipina, Kampuchea dan Thailand serta Kepulauan Pasifik yg. termasuk Hawaii - pusaka berzaman nenek moyang kita ini, dari sebelum dijajah dan dipecahkan oleh si Barat-Zionis KAPIR laknat) buat selamanya!. Si PENGECUT ini takkan berani hina agama Hindu ataupun pemimipin Hindu atau Kristian macam ni , termasuk Raja-raja Barat! Kalau di India, kalau hina agama ataupun pemimpin Hindu, mungkin dah diPANCUNG!

    Gereakan nak menghapuskan identiti 'bangsa'Bumiputera, adalah gerakan si PENGKHIANAT, disyaki DALANG PENYAMAQ, paling merbahaya, yg. malangnya termasuk dr. dlm BN sendiri (disyaki ejen Barat-Zionis/DAPBANGKAI), disyaki nak jatuhkan ISLAM serta Malaysia sbg. NEGARA ISLAM, dan hak umat BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA Islam lain, serta nak MENGHAPUSkan fakta sejarah PENJAJAHAN KAPIR Barat-Zionis ke atas Tanah Melayu dan Sabah-S’wak - tetapi di Barat pun, bangsa Bumiputera pun dikenali identiti dan hak mereka sbg Native Americans/Aboriginal Australians/Canadian First Nation Peoples atau Bumputera Eropah yg. dikenali sbg. Native (Europeans) dlm. EU Heritage Laws! Cuba kalau PENDATANG galak nak suruh Native Americans dsbnya, hapuskan identiti bangsa mereka, tentu diHALAU dr. Amerika dsbnya! Bahkan yg BBUKAN BUMIPUTERA/PENDATANG pun dikenali dgn, identiti bangsa spt. African-Americans, Korean-Americans, Turkish-German, Morroccan-French dsbnya.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  2. Nampak sangat bahawa kerajaan BN/UMNO boleh dibeli hanya dengan undi portal yang telah diedit oleh penerbit. Apalah begitu mudah sangat mempercayaai dan terpedaya dengan permainan blog yang selama ini memang anti kerajaan. Tak tahulah dimana maruah kerajaan BN sekarang. Sedangkan kerajaan boleh menolak keputusan tersebut dengan alasan meragukan. Malaysiakini menang moral. Apa nak buat...Menteri tertelan ludah sendiri.

    BalasPadam
  3. Zahid Hamidi ni dulu anak bekas anak didik Anwar. Sanggup buat apa saja untuk anwar sehingga sanggup masuk penjara kerana mempertahankan bapak liwat negara ni. Walau pun Zahid Hamidi kata dia dah taubat tak ikut buntut anwar lagi....tapi sampai sekarang kesetiaan dia terhadap Umno, BN dan Kerajaan masih lagi diragui..ko org pula macam mana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Depa dok kata Zahid Komedi... ntahla, betui la kot..

      Padam
  4. nmpak sgt ngok korang nih.. keputusan anugerah tu bkn zahid yg buat. penganjur tu yg buat. disebabkan malaysiakini salah satu sponsor event MSMW2014 dorg pon bg la. aku sndiri nmpak zahid pun xberapa suka yg malaysiakini dpt anugerah tu. tp dia bersikap profesional la. takanlatengah event mcmtu die nk tolak or belah dri atas pentas. aku rasa pon PM pun tkan belah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Knp pula si Zahid terhegeh-hegeh nak sampaikan anugerah..klu ye pun dijemput oleh pihak penganjur..zahid boleh cipta 1001 alasan utk tolak jemputan tersebut..bila dah jadi isu jgn marah org lain..

      Padam
  5. patutnya utusan yg menang anugerah.. anugerah paling banyak kalah saman fitnah.. kahkahkah.. sempit pemikiran macai umno ni..

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.