Umno Semporna Balas Dendam Terhadap Najib?

shafie-apdal-umno-semporna

Berikutan pengguguran Datuk Seri Mohd Shafie Apdal sebagai Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Selasa lalu, Umno Bahagian Semporna di Sabah hari ini membatalkan jemputan kepada Datuk Seri Najib Tun Razak untuk merasmikan mesyuaratnya pada 15 Ogos ini.

Keputusan itu dibuat atas desakan ahli di peringkat akar umbi yang tidak berpuas hati dengan keputusan rombakan kabinet Perdana Menteri baru-baru ini.

Susulan itu, wujud desas desus pihak Umno bahagian itu sedang mempertimbangkan beberapa pemimpin parti untuk merasmikan sidang mesyuarat itu, sama ada Tan Sri Muhyiddin Yassin atau bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Sumber dalaman Umno bahagian itu memberitahu bahawa, ahli Umno di bahagian itu kecewa dengan pengumuman Perdana Menteri mengetepikan pemimpin pertama Sabah yang menyandang jawatan Naib Presiden parti itu.

Menurut sumber itu lagi, untuk mengelak sebarang kejadian yang tidak dapat dikawal atau mungkin berlaku insiden yang boleh menjatuhkan air muka Perdana Menteri, Umno Bahagian Semporna memutuskan untuk membatalkan jemputan itu.

Ahli parti di bahagian itu masih tidak dapat menerima keputusan kepimpinan tertinggi negara menggugurkan pemimpin Semporna yang banyak menyumbang bakti kepada penduduk negeri dan negara ini.

Minggu lalu, Najib mengumumkan rombakan Kabinet apabila menggugurkan Muhyiddin yang juga timbalannya merangkap Timbalan Presiden Umno sertai Shafie daripada barisan jemaah menteri.

Susulan itu, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang juga Naib Presiden Umno dilantik menggantikan Muhyiddin.

Sementara itu, pegawai kepada Shafie berkata, keputusan itu dibuat selepas mengambil kira perkembangan semasa, termasuk sentimen rakyat akar umbi dan memikirkan soal keselamatan Perdana Menteri.
Share on Google Plus

About Unknown

4 comments:

  1. APA KEJADAHNya puak-puak BANGANG ni?!

    SYUKUR ALHAMDULILLAH dengan KEBERANIAN YAB PM, DS Mohd. Najib Tun Razak kita! Rejim-rejim Barat/Zionis pun TAK akan bersabar dengan puak PENGKHIANAT-DALAMAN yg. sanggup bekerjasama dgn. pihak MUSUH utk. sewenangnya mahu MENUMBANGKAN PM serta KERAJAAN dgn. pelbagai strategi SABOTAJ dan TERORISMA!

    Kalau BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. betul-betul CERDIK dan PERJUANGkan Islam/umatnya; dia akan sedaq betapa pentingnya waktu amat KRITIKAL ini, BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu mesti BERSATU, utk. MENENTANG habis-habisan strategi amat-DAJAL oleh puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1 - yg. begitu galak tak habis-habis nak MENJATUHkan ISLAM; NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang berzaman kita ini; DYMM Kesultanan Islam/Melayu kita sbg. PENJAGA Islam dan kaum Bumiputera, HAK dan IDENTITI Bumiputera Islam/Melayu kita, IMDB/MARA/UMNO dll., YAB PM Islam/Melayu, DS Mohd. Najib Tun Razak kita serta isteri, DS Rosmah Mansor; dan LEGASI-amat-GEMILANG Ayahanda YAB PM, iaitu BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN BUMIPUTERA-no-1, Allahyarham YAB PM Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita!!

    IMDB, MARA, TABUNG HAJI, FELDA, UMNO dan mana-mana insitusi-instusi/pemimipin yg. menjaga HAK dan KEBAJIKAN Bumiputera terutamanya Bumiputera Islam/Melayu memang mahu di JAHANAMkan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu dari si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO ini yang termasuk puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, iaitu si KULI/EJEN-rejim-rejim PENGGANAS Barat/NATO-ISrael/Zionis, yang memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara - lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Sebab itu kita mesti SELAMATkan PULAU PISANG kita yg. sungguh INDAH dan BESAR di JOHOR itu; dari diJAJAH sewenangnya SingaPORK-KEPARAT spt. Batu Puteh! Maka MENTERI PERTAHANAN, tolonglah CELIK dan TEGAS serta CEKAP sikit dlm. MEMPERTAHANkan KEDAULATAN NEGARA ISLAM kita ini!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Makbapak anda x ajar adab dan budi bahasa ke? Rasanye berdosa x anda ckp mcm tu? Betulkn diri kita sebelum nk ckp atau komen tu. Tengok diri kite dulu, mcm org xde agama klau brkata-kata. Ape nk jadi la manusia ni...hmmmm. astarghfirullahal a'zim...

      Padam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.