Tiga Individu Penting Ditahan Didakwa Terlibat Skandal 1MDB

Rashpal Singh 1MDB

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar mengesahkan tiga individu ditahan bagi membantu siasatan melibatkan editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown.

Ketiga-tiga individu yang dikaitkan dengan agensi-agensi dalam pasukan petugas khas bagi menyiasat dakwaan penyelewengan dalam syarikat 1Malaysia Development Bhd (1MDB) ditahan berikutan beberapa laporan polis dibuat terhadap Rewcastle-Brown.

Mereka ialah bekas ahli lembaga penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Rashpal Singh, ahli sekretariat kewangan dan pengubahan wang haram Jabatan Peguam Negara, Jessica Gurmeet Kaur dan Timbalan Pendakwa Raya SPRM, Ahmad Sazilee Abdul Khairi.

Jessica Gurmeet Kaur 1MDB

"Polis mengambil keterangan daripada tiga individu mengenai laporan Rewcastle-Brown yang mengandungi unsur-unsur fitnah," kata Khalid dalam kenyataan pada Sabtu.

Beliau berkata siasatan polis juga memberi tumpuan kepada pendedahan maklumat rasmi kerajaan.

"Beberapa pegawai dari Bank Negara Malaysia dan bank perdagangan juga akan dipanggil untuk bekerjasama dalam siasatan polis.

"Polis akan menjalankan siasatan dengan cara yang telus dan adil, selaras dengan undang-undang," kata Khalid.
Share on Google Plus

About Unknown

1 comments:

  1. BAGUSlah tu - tapi JANGAN pula diam saja PDRM lepas ni; tengok apa jadi kes PENGGANAS PEMISAH S'wak yg. buat DEMO HARAM hari tu?!

    Lagipun mcmmana serg. rakyat SingaPORK i nboleh pula kerja kat Pejabat Peguam Negara; yg. disyaki PENGINTIP ("SPY") ASING?! Jadi SPRM bersama KDN juga harus MENYIASAT ni!

    Dan AG/KDN/PDRM - Tolonglah TANGKAP Pres. NGO-JERMAN BANGKAI BABI Transparency IntKEPARAT (Jerman adalah PUSAT ZIONIS/FREEMASON-no I di Eropah) yg. berpusat di Malaysia ni, di bawah Akta HASUTAN dan TERORISMA! Lihat juga satu lagi HASUTAN TERORISMAnya di -
    http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/malaysia-close-to-becoming-failed-state-after-pms-revamp-ti-m-claims, Malaysia close to becoming ‘failed state’ after PM’s revamp, TI-M claims!

    Dan satu lagi HASUTAN TERORISMA dari NGO-JERMAN Transparency IntKEPARAT ni adalah dgn, MEMUJA puak PENDATANG TERORIS-TERORIS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1, kononnya 'hero' sbg. 'WHISTLEBLOWER'! Sedangkan di Barat, contohnya 'Whistleblower' Edward Snowden, yg. mendedahkan ISIS adalah ciptaan Mossad/CIA, BUKAN bertujuan nak MENIPU rakyat utk. kepentingan dia sendiri tetapi mendedahkan KEBENARAN tentang PENIPUAN rejim-rejim PENGGANAS ISrael-Zionis/US-Barat yg. tak habis-habis mahu MENJAJAH/MEROMPAK Dunia Islam yg. amat kaya minyak/gas- Thorium/Uranium (utk. pembuatan senjata NUKLEAR) serta MEMBUNUH umat Islam dlm. GENOSID yg. MENINGKAT sewenangnya - – termasuk untuk sindiket pemerdagangan ORGAN dan PEDOPHILIA puak KANIBAL ("Cannibal") Barat/ZIONIS-FREEMASON!!

    Adakah NGO-NGO kita akan dibenaqkan berpusat di Barat dan buat KACAU kat Barat sampai nak MENJATUHkan PM dan Kerajaan Barat?!! MUSTAHIL - dasar si Barat/Zionis-HIPOKRIT!Dan SPRM patut SIASAT akaun bank Pres. NGO-JERMAN BANGKAI BABI Transparency IntKEPARAT termasuk di luaq negara – berapa agaknya si PENGGANAS BANGKAI BABI ni dibayaq NGO Barat/Zionis PENGGANAS ni?! Tahu nak PAKSA akaun-akaun bank pemimpin BUMIPUTERA Islam/Melayu kami disiasat!

    Dan TUTUP sekali semua NGO-NGO Barat PENGGANAS ni - kalau kat China dan Russia yg. sentiasa BERANI dan TEGAS; dah lama di HALAU keluaq! Tengok tindakan TERBARU yg. amat BERANI dari RUSSIA menutup NEDZionis/CIA-Mossad-amat KEPARAT di http://www.informationclearinghouse.info/article42515.htm , Why Russia Shut Down NED Fronts, By Robert Parry, July 31, 2015!

    Nek Tempoyak.

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.