KETUM Kecewa Najib Mungkir Janji Mansuh Akta Hasutan 1948

Anwar-Ibrahim-Ketum

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Anwar Ibrahim atau lebih mesra dengan panggilan 'KETUM' berkata pengumuman Datuk Seri Najib Razak untuk mengukuhkan lagi Akta Hasutan menunjukkan bahawa perdana menteri itu tunduk kepada tuntutan kumpulan pelampau.

“Saya kecewa kerana Najib memungkiri janjinya untuk memansuhkan Akta Hasutan.

"(Najib) tunduk pada tekanan kumpulan yang dilihat berhaluan kanan dan ekstremis yang mahu menggunakan undang-undang untuk menekan kebebasan dan menindas Pembangkang dan aktivis lain,” katanya.

Bakal banduan penjara Sg Buloh itu mengulas pengumuman Najib di perhimpunan agung Umno bahawa akta tersebut akan dikekalkan, walau perdana menteri itu sebelum ini berjanji untuk menggantikannya dengan Akta Keharmonian Nasional.
Share on Google Plus

About Unknown

1 comments:

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.