Presiden Dan Tim. Presiden PAS Tidak Sependirian Dalam Isu MB Selangor

mat sabu hadi pening

Tidak tahan dengan sikap Presiden PAS, Hadi Awang yang terus berkeras menolak pencalonan isteri Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar (MB) Selangor yang baru telah memaksa Mat Sabu sekali lagi mengulangi pendiriannya iaitu menyokong keputusan PAS Pusat yang telah memilih Wan Azizah bagi menggantikan Khalid Ibrahim untuk jawatan MB Selangor.

Bekata kepada media malam tadi, Mat Sabu menyatakan pendirian tidak bersetuju dengan keputusan yang dibuat oleh Presiden yang mencalonkan tiga nama Adun parti itu yang telah dipersembahkan kepada Sultan Selangor sebagai pilihan sebelum dilantik menjadi menteri besar negeri itu.

Mengulas lanjut berhubung pencalonan tiga nama Adun PAS Selangor yang dihantar kepada pihak Istana, Mat Sabu menafikan bahawa pihaknya diberi tahu akan perkara tersebut.

Dalam satu kenyataan lain, Presiden PAS menjelaskan bahawa surat yang dikeluarkan pihak Istana kepada setiap parti politik yang menganggotai Pakatan Pembangkang telah meminta ketua parti masing-masing mencalonkan lebih dari dua nama untuk dipilih sebagai MB Selangor yang baru
Ingin tahu apa yang terjadi seterusnya. Klik sini

Hadi Awang turut mempertahankan keputusanya mencalonkan tiga Adun dari parti itu untuk dipilih menjadi menteri besar dengan alasan menghormati Raja-Raja Melayu seperti yang termaktub dalam prinsip Rukun Negara.

Bagaimanapun, tindakan Hadi Awang mempertahankan keputusanya mencalokan tiga nama Adun parti itu telah mengundang reaksi kurang senang dari rakan sekutu PAS yang berada dalam Pakatan Pembangkang sehingga ada dari kalangan pimpinan DAP dan PKR menggambarkan Presiden PAS itu sebagai 'Munafik' kerana melanggar perjanjian yang dibuat berhubung isu pencalonan isteri Anwar sebagai MB Selangor bagi menggantikan Khalid Ibrahim.
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.