PRK Dun Kajang: PKR Menang Bergaya Dengan Majoriti Undi Menurun

anwar-jambu-hitam

Sudah adat pertandingan, pasti ada yang menang dan ada yang kalah. Sekali lagi calon PKR Dun Kajang, Wan Azizah berjaya mengekalkan kerusi yang pernah dimenangi parti itu sebelum ini dengan mejoriti 5379 undi. Kali ini jumlah majoriti yang dimenangi PKR merosot berbanding dengan keputusan PRU13 yang lalu.

Namun kemenangan PKR kali ini tidak membawa sebarang makna kerana pada PRU13 yang lalu parti milik anak beranak Anwar Ibrahim itu juga memenangi kerusi yang sama sebelum Adun Kajang yang dipilih mewakili penduduk kawasan itu meletakan jawatan bagi memberi laluan kepada Anwar Ibrahim bertanding untuk mengambil alih jawatan Menteri Besar yang disandang Khalid Ibrahim.

Harapan Anwar agar Barisan Nasional (BN) hilang wang pertaruhan berkecai apabila BN berjaya mengurangkan undi majoriti yang pernah dimenangi PKR sebelum ini. Walaupun PKR berjaya mengekalkan kerusi tersebut, kemenangan kali ini dijangka tidak memberi sebarang impak yang besar sekaligus membayangkan siri jelajah Reformasi 2.0 yang telah dilancar ke seluruh negara akan berlalu hambar.

Setelah PRK Dun Kajang berakhir, Putrajaya tetap kekal menjadi milik BN dan Anwar Ibrahim pula sudah boleh menghitung hari-hari terakhirnya hidup bebas di muka bumi ini sebelum disumbat semula ke dalam penjara.
Share on Google Plus

About Unknown

4 comments:

  1. YA ALLAH! Pemimpin UMNO harus sedaq JANGAN lagi BODEK pengundi Cina! Kalau tidak bakal hancoq Tanah Melayu ISLAM ini dikuasai PENDATANG KAPIR! Tak guna kita, BUMIPUTERA ISLAM/Melayu terus TUNDUK-mcm-KULI pd. bangsa PENDATANG-yg- tak-sedaq diri!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam
  2. Haiii..si Mamat tu syok punya la dekat.... mcm dia nak pi cium mulut Al-Jubr

    BalasPadam
  3. nasib baik menang...SPR telus dan adil....tiada 40k pengundi bangla....tiada black out....
    cuba kalau PKR kalah????.......mahu sampai curfew agaknya daerah kajang ni.....

    BalasPadam
  4. Kenapa penyokong pr restui kronisme dan nepotisme? Soalan kedua...apakah pr benar2 bersih dari gejala rasuah?..soalan ketiga...kenapa penyokong pr tidak pula mempertikaikan keupayaan pr dlm tidak menunaikan janji2 pilihanraya yg lepas2?..ada byk lagi soalan...tapi cukup dgn 3 soalan ini dahulu

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.