MH370: China Puas Hati Kesungguhan Kerajaan Malaysia

mh370-duta-china

KUALA LUMPUR: Kerajaan China setakat ini berpuas hati dengan usaha dilakukan kerajaan Malaysia dalam operasi mencari pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang hilang dari radar ketika dalam penerbangan ke Beijing Sabtu lepas.

Duta Besar China di Malaysia Dr Huang Hukiang berkata walaupun terdapat laporan mengenai kritikan oleh pihak berkuasa China dan waris penumpang mengenai cara Malaysia mengendalikan operasi yang didakwa perlahan, namun perkara itu telah dijelaskan.

"Terdapat banyak kritikan tetapi bagi saya setakat ini kerajaan Malaysia telah berusaha keras dalam menjalankan operasi mencari dengan kerjasama kerajaan China berikutan desakan daripada anggota keluarga penumpang.

"Saya telah bercakap dengan wakil media China, saya katakan bahawa kerjasama mencari dan menyelamat setakat ini dijalankan dengan teratur.

"Saya mengikutinya sejak dari hari pertama, saya saksikan kelancaran operasi mencari dan menyelamat dan menerima semua laporan daripada jabatan yang terlibat," katanya kepada pemberita semasa melakukan kunjungan hormat ke atas Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia di Bangunan Parlimen di sini, Selasa.

Huang berkata kerajaan China juga amat menghargai usaha dilakukan oleh kerajaan Malaysia termasuk bantuan kepada waris penumpang yang berada di sini dan juga Beijing.

Terdapat 152 penumpang warganegara China termasuk seorang bayi dalam pesawat berkenaan yang sehingga kini masih belum diketahui nasibnya.

Dalam pada itu, Huang juga berharap pihak terlibat terutama waris penumpang terus bersabar dan berdoa agar pesawat berkenaan dapat ditemui.

"Dalam waktu sukar ini kita patut berkongsi beban ini, kami menghargai usaha kerajaan Malaysia setakat ini dan kami akan memberikan kerjasama mungkin sehingga semua ini selesai.

"Kita perlu tenang, sabar kerana terdapat banyak perkara di luar pengetahuan manusia. Apa juga kemungkinannya, kita perlu tunggu dan berdoa," katanya.

Mstar
Share on Google Plus

About Unknown

1 comments:

  1. YA ALLAH, sekrg. si KAPIR DAJAL Barat-ZIONIS nak MELAGAkan umat Islam pula, kononnya Iran mungkin terlibat ("killing THREE birds with one stone" - Malaysia, China dan Iran!)! Lihat EVANGELIS Star di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/03/10/missing-mh37o-tickets-booked-in-pattaya/ , Missing MH370: Iranian "Mr Ali" bought impostors' tickets in Pattaya, Monday March 10, 2014 (tapi muka si Yahudi Zionis pun ramai mcm. org. Persia/Arab, sebab itu senang menyamar jadi pengganas al-Qaeda atau pengganas pemberontak Iran contohnya)

    Puak Syiah yang aktif di Malaysia dan mana-mana negara Islam yang Sunni atau Syiah, yang menghasut umat Islam untuk berbunuh sesama sendiri, dipercayai di didalangi PENGGANAS al-Qaeda dan juga pengganas 'Iran' dari Mujahideen-e-Khalq (MEK), yang sebenarnya diTAJA oleh Barat-Israel sendiri untuk menjatuhkan kerajaan Islam termasuk K’jaan Iran.

    Bahkan CIA-MI6-Mossad bersama MEK ini, ini juga terlibat dalam sindiket dadah global, seperti yang ditaja mereka di Afghanistan, Mexico dan Latin Amerika (dan juga disyaki di Malaysia/Asia), untuk menghancurkan moral jenerasi muda dan meningkatkan jenayah akibat penggunaan dadah untuk menghuru-harakan negara, di Dunia Islam dan Dunia Ketiga, yang kaya minyak-gas.

    Sebab itu fahaman Syiah mesti dihalang dari merebak di M'sia/Indonesia; mahupun di mana-mana negara Islam yang berasaskan Sunnah wal Jamaah, juga sbg strategi PENGHALANG. Sila lihat di:

    1. http://www.policymic.com/articles/6587/u-s-funded-iran-terrorist-group-says-shocking-report, U.S. Funded Iran Terrorist Group, Says Shocking Report, Michael Luciano;

    2. http://thehill.com/blogs/global-affairs/middle-east-north-africa/292771-iranian-opposition-to-open-washington-office, Iran’s MEK to open Washington office, By Julian Pecquet, 04/09/13; dan

    3. http://www.intrepidreport.com/archives/968, Zeta gang connected to U.S. Special Forces/Mossad, By Wayne Madsen, March 10, 2011.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.