Dituduh 'Barua' UMNO Kerana Membongkar Penyelewengan Pakatan 'Haram' Di Selangor

Chua Tee Yong
Bila baca kenyataan Tony Pua yang mengatakan Chua Tee Yong adalah BARUA UMNO, nampak sangat si Cina Kiasu itu sebenarnya sedang cuba mengatakan bahawa UMNO telah memperbudakkan Chua Tee Yong terutama dalam isu yang membuatkan DAP tersentap dan tidak dapat menjawab membabitkan TALAM CORPORATION atau TRINITY CORPORATION.

Dalam usaha untuk menyakitkan Chua Tee Yong yang banyak membuka kurap dan panau DAP serta PKR Selangor, Tony Pua tahu satu-satunya cara untuk melemahkan semangat Chua Tee Yong atau mana-mana Cina yang enggan melihat DAP terus menyamun dengan bebas adalah dengan melabelkan mereka sebagai BARUA UMNO.



Pantang besar Cina di Malaysia ialah apabila dikatakan mereka bekerja dengan Melayu atau menjadi budak suruhan Melayu. Biar mati menjelanak atas jalanraya pun, jangan sesekali bekerja atau jadi budak suruhan Melayu.

Tony Pua Barua 'Yahudi'
Itulah sebabnya tidak ada pemandu berbangsa Cina yang bermajikankan Melayu berbanding Melayu yang bekerja sebagai pecacai dan pemandu bahkan kadang-kadang tukang angkut masa mabuk kepada majikan Cina.

Tony Pua cuba main bangsat sebab dia tahu kalau Pakatan kalah di Selangor menerusi isu-isu yang dibangkitkan oleh Chua Tee Yong, maka yang jadi kerajaan nanti adalah UMNO bukannya PKR yang boleh diperbudak-budakkan oleh DAP seperti sekarang.

Tony Pua sangat berharap dengan labelkan mana-mana Cina yang bongkar keharamanjadahan DAP dan PKR sebagai BARUA UMNO, maka pembongkaran itu pun akan terbantut.

Tengok sajalah apa yang dikatakan oleh Guan Eng kepada Chua Soi Lek sewaktu berdebat apabila Guan Eng main bangsat dengan menyatakan MCA adalah budak UMNO!!

Sumber: THE FLYING KICK
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.