PEMANDU Najib Jadi Jurucakap Anwar Setuju Mansuh Akta Hasutan?

idris-jala-gitar

Seorang lagi 'tali barut' Anwar Ibrahim yang bekerja sebagai PEMANDU Najib di Putrajaya hari ini menasihatkan kerajaan supaya menarik balik tuduhan terhadap pensyarah Universiti Malaya, Azmi Sharom mengikut Akta Hasutan.

Idiris Jala yang juga merupakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri dalam tulisan di laman Twitter miliknya berkata, tuduhan ke atas Azmi itu tidak sepatutnya berlaku.

Jelas Idris lagi, pensyarah Universiti tersebut tidak sepatutnya dituduh kerana mengahasut. Kebebasan akademik dan bersuara diperlukan dalam mencari pengetahuan.
ibu-susu-anak
Kongsi foto tengah nenen kini trend di fB. Klik sini

Dalam satu lagi tulisanya, Idris menegaskan Malaysia perlu terus berada di jalan kesederhanaan dan menganggap segala kritikan dan percanggahan pendapat perlu diberi ruang untuk dibahaskan. dibincangkan secara bebas tanpa sebarang tekanan selagi tidak mendatangkan mudarat ke atas struktur sosial masyarakat.

Pada 2 September lepas, Azmi telah didakwa mengikut Akta Hasutan atas pandangannya berhubung krisis perlembagaan Perak, 2009, hingga menyebabkan kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat tumbang apabila beberapa wakil rakyat parti itu berpaling tadah.
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.