PAS Kekalkan Wan Azizah Tapi Pilih Azmin, Bala Apa Pula Selepas Ini?

ajak-pas-mb

Ramai sudah menjangkakan keputusan yang dicapai secara sebulat suara oleh Jawatankuasa PAS Pusat dalam mesyuarat parti itu hari ini tidak akan memihak kepada Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim.

Mesyurat Jawatankuasa PAS Pusat yang dipengurusikan oleh Hadi Awang dan dihadiri beberapa pemimpin kanan parti itu telah membuat ketetapan untuk mengekalkan Wan Azizah sebagai calon pilihan bagi menyandang jawatan menteri besar (MB).

Dalam mesyuarat yang berlangsung di ibupejabat PAS itu juga turut mencadangkan satu lagi nama iaitu Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali sebagai pilihan kedua sekiranya Sultan Selangor menolak cadangan Anwar Ibrahim yang memilih isterinya untuk jawatan MB tersebut.

Mengulas lanjut pertanyaan wartawan tentang status empat Exco kerajaan negeri dari parti itu, Mat Sabu menjelaskan, keempat-empat exco PAS tersebut boleh menjalankan tugas seperti biasa.

Namun, dalam sidang akhbar yang dipegurusikan oleh Mat Sabu itu kelibat Presiden PAS, Hadi Awang tidak kelihatan bersama-sama membuat kenyataan sekaligus mengundang pelbagai persoalan.

Menurut tulisan The Unspinner melalui laman blognya turut mempersoal mengapa bukan Presiden PAS atau Setiausaha Agong parti Islam itu sendiri yang mengumumkan keputusan yang dicapai?

Dakwa penulis blog itu lagi, tindakan AJK PAS pusat tersebut dilihat telah membelakangkan keputusan yang dibuat oleh Dewan Ulama, Majlis Syura serta Mursyidul Am PAS sebelum ini untuk terus mengikut telunjuk Anwar Ibrahim dan DAP.
Share on Google Plus

About Unknown

8 comments:

  1. NAK MUNTAH TENGOK MUKA-MUKA PUAK MUNAFIK ITU.....

    BalasPadam
  2. ?...belum apa apa dah pelingkup parti sendiri.....kah kah...ulamak mcm adi awang dan nikky aron din...boleh buat tukun rumah ikan campak dlm laut jer....pamer dlm muzium jdi artifak bahan sejarah pun ok gak...bole dpt collection sikit....kah kah...pas makin lama makin sasau oleh golongan pluralisme...libral dan syiah....elok la tu...doa 1 stadium era reformasi dah makbul hancurkan parti lawan ...skg ni parti ko jahanam....

    BalasPadam
  3. langsung tak ada nur dalam muka muka mereka....

    PAS akan berpecah...

    BalasPadam
  4. DAP ada 15 kerusi, PKR ada 13 kerusi dan tambah 2 org PAS yg sokong PKR. Total ada 30 ADUN. cukup utk majority dan mereka tak perlukan PAS lagi...

    PAS akan disingkirkan dari Pakatan Rakyat (Pakatan haram tak berdaftar) selepas PKR dapat kerusi MB...percayalah

    BalasPadam
  5. SEKIRA NYA MB BESAR YG BARU DI LANTIK MUKING KERUSI EXCO BUAT PAS KURANG YG LEBIH DAP KITA LIHAT LAH SAMA MUKING 2 SAJA KERUSI EXCO BUAT PAS KERANA DAP DAN PKR HILANG PERCAYA PADA PAS LAGI.

    BalasPadam
  6. Klu dgn UMNO PAS bkn main SAMSENG..wpun UMNO buat mcm2 kebaikan di tekan UMNO di caci maki kdg2 tnpa sbb.. tp kali ini Tuhan tunjuk PAS adalah puak2 makhluk PALING DAYUS.. yg ibaratkan kalau ada Bini.. bini2 org PAS boleh dikongsi sama oleh jantan2 lain..

    Jgn ckp bab Islam lah wahai puak munafik PAS.. bab asas manusia pun PAS gagal.. mcm mana boleh 'baik hati' tak pertempat dgn kafir2 DAP? politik jenis apakah PAS pakai skrg?

    Semoga PAS akan hancur..dn dilaknat Allah.. kembalikan doa pecah perut PAS dlu kpd pemimpin PAS semula.Amen!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aminnn,..Allah tetap laknat manusia yg suka mencaci maki orang walau atas nama kebenaran...apatah lagi fitnah..mereka sedang menikmati hasilnya sekarang...

      Padam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.