MCA Cabar DAP Tinggalkan Pakatan Pembangkang Jika Tolak Hudud

chewmeifun-hudud

Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun  hari ini dalam satu kenyataanya telah menggesa DAP keluar dari Pakatan Pembangkang jika benar pati chauvanis itu bersunguh-sungguh menolak hukum Hudud yang ingin dilaksana PAS di Kelantan.

Datin Paduka Chew Mei Fun juga turut medesak DAP memohon maaf kepada orang ramai kerana tindakanya itu dan bukan menyuruh PAS meninggalkan Pakatan kerana PKR masih lagi kelihatan berbelah bahagi  pendirianya samada menyokong atau menolak perlaksanaan hukum Islam tersebut.

Bekas calun BN Dun Kajang itu juga turut menzahirkan rasa kecewanya, apabilia melihat pemimpin DAP masih lagi berdiam diri kerana takut hilang sokongan dan takut bertindak menghalang PAS daripada membentangkan rang undang-undang persendirian tetapi sebaliknya DAP terus memburuk-burukkan MCA dalam isu Hudud ini.

Pas Kelantan, melalui anggota parlimennya, merancang  akan membentangkan Rang Undang-undang Persendirian mengenai hudud di Dewan Rakyat bagi mendapatkan kelulusan untuk melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah (2) Negeri 1993 menjelang Disember tahun ini.
Share on Google Plus

About Unknown

1 comments:

  1. Sama je Cina cina lahanat ni semua. Hapuskan hak mengundi dan bertanding untuk semua cina. Mereka cuma layak untuk penduduk tetap sahaja. Jangan campur urusan Negara Melayu, Malaysia Negara Melayu punya. Hidup Melayu.

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.