Guan Eng Dicabar Dedah Bil Air Kediaman Rasmi Ketua Menteri

lim-guan-eng-penangSHAH ALAM – Timbalan Pengerusi MCA Pulau Pinang, Tan Teik Cheng mencabar ketua menteri, Lim Guan Eng mendedahkan bil air kediaman rasminya dan agensi-agensi berkaitan sebagai model peranan dalam penjimatan air diuar-uarkan kerajaan negeri itu sejak dua penggal lalu.

Beliau menegaskan Ahli Parlimen Bagan itu sewajarnya menunjukkan teladan baik bukannya menyalahkan rakyat kerana membazir bekalan air bersih itu sedangkan kerajaan negeri sendiri menaikkan tarif air tanpa berunding dengan rakyat.

“Tarif air dinaikkan tanpa berunding dengan rakyat. Bagaimana ironis DAP hendak mempromosikan ketelusan, kesaksamaan dan keadilan jika mereka sendiri tidak buat perkara sama?

“Ini adalah satu tingkah laku Guan Eng yang gemar menuding jari kepada kambing hitam atas mana-mana isu yang masih belum diselesaikan oleh kerajaan negeri sendiri,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Mengulas lanjut, Teik Cheng berkata, sejak DAP mengambil alih kerajaan negeri itu, banyak isu tempatan yang gagal ditangani akibat ketidakcekapan mereka dalam pentadbiran kerajaan termasuk tempat letak kereta yang menggunakan sistem kupon secara tergesa-gesa.

“Tanpa perancangan yang komprehensif, Majlis Perbandaran Pulau Pinang telah merosakkan sistem letak kereta di negeri ini dengan tergesa-gesa menggantikan sistem letak kereta yang dikendalikan secara manual kepada sistem kupon.

“Dengan kekurangan kupon, majlis tempatan telah tidak mempunyai pilihan tetapi untuk tawaran tempat letak kereta percuma kepada orang ramai,” dakwanya.

Selain itu, dakwa beliau lagi, banyak lagi persoalan timbul yang masih gagal dijawab Guan Eng termasuk pembelian Mercedes Benz baharu, pelaksanaan undang-undang Islam, pengharaman bukan Islam daripada menggunakan 40 perkataan dan perjanjian pertukaran tanah di Batu Kawan untuk sebuah pasaraya perabot.

Sumber: Sinar Harian
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.