Bukan 'Standard' Pemimpin UMNO Lawan Persepsi Negatif Pembangkang

anwar-zahid-team-wawasan
Admin: Saranan Zahid Hamidi menyeru supaya pemimpin UMNO bangkit melawan persepsi negatif Pembangkang boleh diibarat seperti mencurahkan air ke daun keladi. Pemimpin UMNO sekarang lebih selasa tidur bersama bini di rumah dari berdepan dakyah dan fitnah Pembangkang baik di laman sosial mahu pun di tepi jalan.

Sampai sekarang masih tidak kelihatan kelibat para pemimpin UMNO bersungguh-sungguh mahu melawan atau menyerang kembali persepsi buruk Pembangkang yang disemai ke dalam minda rakyat ke atas parti itu dan Kerajaan sejak tsunami politik berlaku pada PRU12 yang lepas.

Penulis masih tercari-cari jawapan kenapa ada sebilangan besar pemimpin UMNO begitu takut bila berdepan dengan Pembangkang terutamanya ketua mereka iaitu Anwar Ibrahim. Pemimpin UMNO ini seolah-olah ada  'berhutang budi' dengan Anwar semasa ketua Pembangkang itu menjawat jawatan Tim. Perdana Menteri dan Menteri Keewangan.

Mungkin 'budi' yang ditabur Anwar pada masa itu terlalu banyak sehingga tidak mampu dibalas telah menyebabkan pemimpin UMNO sekarang ini tidak berani bersuara, menjadi bisu dan kecut telur bila berdepan dengan Pembangkang kerana bimbang 'budi' yang diberi dulu diungkit kembali.

Sepatutnya para pemimpin UMNO sudah lama bangkit sejak hari pertama kehilangan beberapa buah negeri jatuh ke tangan Pakatan Pembangkang pada pilihan raya umum 2008 lalu. Namun masih ada lagi  pemimpin UMNO hari ini belum sedar dan beranggapan parti keramat orang Melayu itu tetap kuat dan menjadi pilihan sampai bila-bila. Pada mereka, mengapa perlu bersusah payah melawan persepsi negatif Pembangkang, kerana itu bukan 'standard' kita.

Ini masa kita bangkit semula, kata Zahid

MELAKA - Anggota dan pemimpin Umno disaran supaya bangkit menyerang persepsi negatif dan dakyah kebencian yang ditanam pihak pembangkang kepada rakyat terhadap Umno dan Barisan Nasional.
 
Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata budaya kebencian terhadap Umno dan BN telah ditanam oleh pembangkang sejak pilihan raya umum 2008 dengan slogan 'ABU' (Asal Bukan Umno) dan 'ABN' (Asal Bukan BN).
 
"Kita tidak harus berdiam diri sebaliknya menyerang berlandaskan fakta dan hujah yang benar," katanya pada majlis Malam Amal Perdana Bersama Pemimpin di Bukit Katil, di sini malam tadi.
 
Beliau berkata persepsi yang ditanam terhadap Umno dan BN seolah-olah mereka bukan lagi pemegang tampuk kuasa yang relevan.
 
"Apabila kebencian telah ditanam sekian lama, kita mesti berani melakukan hujahan serangan yang bukan bersifat peribadi tetapi berlandaskan fakta-fakta bagi membetulkan persepsi bahawa kita dianggap salah, dengan kebencian yang ditanam dalam kalangan audiens iaitu para pengundi," katanya.

Ahmad Zahid yang juga Menteri Dalam Negeri berkata terdapat anggota dan pemimpin Umno serta BN yang berdiam diri kerana komitmen dan iltizam yang terlalu tipis dalam melakukan serangan balas kepada pembangkang malahan ada yang 'menambah' kepada perbezaan pendapat itu.
 
"Dengan kuasa yang terhakis di peringkat nasional dan sebahagian negeri-negeri, ini merupakan ujian buat kita dalam perang saraf ini. Pertahanan yang terbaik ialah kita melakukan serangan pula kepada pembangkang," katanya.
 
Majlis yang dianjurkan oleh Majlis Veteran Unmno Melaka itu dihadiri lebih 1,000 anggota parti termasuk Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron dan Menteri Besar Datuk Seri Mukhriz Tun Dr Mahathir. - Bernama
Share on Google Plus

About Jering Daily

3 comments:

  1. Mulai skrng ayoh sluruh rakyat abis-abisan menggunakan satu slogan ABP-Asal Bkn Pmbangkang;Asal Bkn Pakatan;Asal Bkn Pkr;Asal Bkn Pas ;Asal Bkn daPigs...insyAllah Negara Aman,Bahagia dan Padu.

    BalasPadam
  2. Nak bangkit camner??? Dapat Pengerusi Biro Media Baru Pemuda UMNO pun hanya tau isap cerut bersama VIP kat coffee house je... lifestyle katanya.. belum terbungkam lagi, dah terbungkam nanti jangan katakan lifestyle, nak stylo pun dah tak mampu... BERUBAHLAH...!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  3. Memang PENGKHIANAT agama dan bangsa, mana-mana pemimpin UMNO yg. PENAKUT, terutamanya yg. hanyut dibuai kemewahan; sedgkan mereka punya tanggungjawab amat besar utk. mempertahanankan ISLAM, bangsa dan negara! Sampai hati MENGANIAYA BUMIPUTERA Islam/Melayu sendiri, terutamnya yg. miskin dan amat tertindas, cthnya di Pulau Pinang - ALLAH SWT akan balas!

    Begitu juga mana-mana pemimpin Islam/Melayu, terutamanya yg. LIBERAL, yg asyik MENGGADAI hak dan tanah umat Islam/Melayu kita pd. si PENDATANG KAPIR yg. BONGKAK dan TAMAK! Sampai Langkawi yg penuh tradisi Islam/Melayu dgn sawah padi dan kpg. nelayan PUSAKA nenek moyang berzaman kita, yg. beigitu INDAH dan SUCI, mahu DIGADAIkan jadi spt negara Barat-Zionis KAPIR laknat, Monaco, dan utk kapal-kapal 'yatch' orang kaya (P. Pangkor pun dah makin hancoq diGADAI)!

    Lihatlah Sejarah Kemerdekaan dan JASA-JASA amat bernilai, pemimpin-pemimpin KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita yg. dibiarkan diLUDAH/diPIJAK si PENDATANG KAPIR SAMSENG sesuka hati! Terutamanya, jasa-jasa Allahyarham-Allahyarham YB PM Tun Abdul Razak Hussein (bapa YB PM kita) dan YB TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, yg. merupakan BAPA-BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN tercinta kita ini, yg. berpenat-lelah melancarkan DEB, FELDA, RISDA, PETRONAS dsbnya, demi berjuang utk agama, banagsa dan negara, terutamanya utk. BUMIPUTERA Islam/Melayu yg. miskin dan tertindas.

    Bahkan sampai Allahyarham Tun Abdul Razak dan Allahyarham Tun Dr. Ismail, mungkin diracuni CIA-MI6-Mossad (keduanya di tahun 1973 dan 1976 di usia muda 50an, dari kanser termasuk Leukimia, yang juga sejenis kanser dalam darah atau tulang, dengan seorang doktor British yang SAMA - disyaki DAP-PAP juga terlibat) – dan ini adalah salah satu modus operandi (MO) CIA-MI6-Mossad, dan sekutu tempatan mereka dari PENDATANG KAPIR PENGGANAS, untuk menghapuskan pejuang Kemerdekaan yang Nationalis, terutamanya pemimipin Islam! Kanser/penyakit jantung dsbnya telah dibuktikan sebagai MO utama penjajah Barat-Zionis diketuai CIA-MI6-Mossad untuk menghapuskan pejuang Islam/Bumiputera yang nationalis di “ Dunia Ketiga“ (dan sekarang terutamanya pemimpin Islam yang nasionalis) - sila lihat http://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.