Raja Nong Chik Sedia Berdepan Nurul Izzah Di Parlimen Lembah Pantai


Raja Nong Chick dalam satu kenyataan medianya telah menyatakan hasrat untuk bertanding kerusi Parlimen Lembah Pantai yang kini di sandang oleh Nurul Izzah.

Hasratnya untuk bertanding di kerusi Parlimen Lembah Patai pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) akan datang telah pun dimaklumkan dan kini hanya menunggu jawapan balas daripada Perdana Menteri.

Untuk rekod, kerusi Perlimen Lembah Pantai telah disandang oleh Nurul Izzah dari PKR dengan mengalahkan Shahrizat Jalil pada pilihan raya umum ke-12 tahun 2008.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar itu juga turut menjelaskan mengapa kawasan Parlimen Lembah Pantai menjadi pilihanya untuk bertanding disebabkan oleh beberapa faktor.

Selain dari faktor anak tempatan yang sudah menetap lebih 25 tahun di kawasan perlimen Lembah Pantai, pengalaman beliau yang banyak dalam menyelesaikan pelbagai masalah dan isu-isu berkaitan masyarakat setempat, menjadi faktor pendorong utama untuk dirinya  bertanding dalam pilihan raya umum kali ini.

Jelasnya lagi, pada PRU13 kali ini, merupakan masa yang sesuai buat dirinya untuk menjadi wakil rakyat sebenar yang akan membuat kerja untuk seluruh warga Lembah Pantai sekiranya dipilih untuk menjadi calon untuk kerusi Parlimen Lembah Pantai.

Kesediaan Raja Nong Chik bertanding di kawasan Parlimen Lembah Pantai, sudah tentu sedikit sebanyak akan memberi kesan terhadap corak pengundian di kawasan terebut, dan peluang untuk BN menang kali ini mungkin cerah.

Dengan berbekalkan pengalaman yang dimiliki beliau dan track rekod yang baik, pastinya akan memberikan saingan yang sengit kepada Nurul Izzah, sekiranya anak sulong Anwar Ibrahim ini menyatakan hasrat untuk terus mempertahankan gelaran 'Yang Berhormat' yang disandangnya sekarang.
Share on Google Plus

About Unknown

7 comments:

  1. soalnya adakah nurul izzah berani berdepan raja nong chik? bersandarkan track record kedua-duanya, penyokong pkr sendiri boleh memberi jawapannya. senaraikan jasa bakti nurul izzah di lembah pantai dan buat perbandingan dgn apa yg raja nong chik buat di parlimen yg sama. kalau adapun nama nurul izzah ialah sentiasa highjack kerja org lain. aku hampir pasti nurul akan lari tercirit mencari parlimen lain utk mintak nyawa...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam..

      Jawapanya TIDAK..tapi kalau Sharizat yg mengumumkan hasrat untuk bertanding lagi...mungkin YA untuk Nurul Izzah berdepan dgn BN

      Padam
  2. Nurul Izzah nak pertahankan kerusi Lembah Pantai??? Rasanya lari menyorok bawah ketiak bapak dia kat Permatang Pauh boleh la...!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam,

      Agak-agaknya mana kawasan yang dirasakan sesuai untuk Nurul Izzah bertanding?

      Padam
  3. sah nurul izzah kalah teruk....dah tak ada apa lagi yg boleh di buatnya kerana org2 Lembah Pantai maklum dgn tindak tanduk haprak ni semasa menjadi MP di kawasan tersebut....tiada siapa pun boleh menyelamatkan.......kecuali kuasa tuhan......

    BalasPadam
  4. saya pengundi lembah pantai. saya akan undi bn raja nong chik.

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.