Tips Dan Cara Penjagaan Kasut Kulit


Pemakaian kasut kulit mampu mengubah penampilan seseorang. Namun begitu, jika kasut kulit tersebut tidak di jaga akan cepat rosak.

Di bawah ini penulis sediakan beberapa tip atau panduan berguna yang boleh diamalkan oleh pengemar kasut kulit agar kasut kulit yang dimiliki sentiasa kekal terjaga.

1. Kasut Kulit tidak boleh di pakai setiap hari, Sekiranya hari ini anda memakainya, Keesokan harinya, ia perlu direhatkan dan gunakan kasut yang lain pula.

2. Kasut kulit memerlukan penjagaan yang lebih rumit berbanding kasut biasa. Ia boleh di bersihkan dengan berus lembut atau dengan kain yang bersih. untuk menyimpannya ia perlu di letakkan dengan pengeras kasut untuk mengekalkan bentuknya.

3. Masa terbaik membeli kasut adalah sebelah petang kerana ia ‘mengembang’ lima hinga lapan peratus pada ketika itu.

4. Elakkan kasut kulit terkena sinaran matahari yang keterlaluan kerana ia boleh merosakkan warnanya.

5. Sekiranya kasut kulit basah, keringkan ia dengan menekap kertas untuk mengeluarkan airnya, selepas itu biarkan ia kering sendiri.

Selepas ini, pasti kasut kulit anda akan terjaga. Selamat mencuba!
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.