Rahsia Gadis Jepun Sentiasa Kelihatan Cantik Dan Gebu Terbongkar


Gadis jepun mempunyai wajah yang putih, lembut dan halus. Apakah rahsia mereka bukan? Mereka menggunakan bahan semula jadi sejak turun temurun lagi. Ingin tahu lebih lanjut? Ayuh semak panduan berikut!

Vitamin C


Vitamin C baik untuk kulit dan memiliki khasiat untuk memutihkan kulit seperti buahan bertujuan untuk memecah dan mengoksidakan melanin sehingga menjadikan kulit putih.

Kacang merah

Azuki, sejenis kacang merah yang digunakan sebagai bahan untuk menggosok wajah sejak dulu lagi. Hasilnya, wajah menjadi lebih halus dan bebas daripada sebarang masalah jerawat.

Beras Merah

Bahan ini untuk memelihara kulit dan sentiasa awet muda. Malahan, bahan semula jadi ini juga berkhasiat mencegah kedutan, lingkaran hitam di bawah mata dan mengawal pengeluaran minyak secara semula jadi kulit.

Pengelupasan


Mereka rajin melakukan pengelupasan kulit untuk menghilangkan sel kulit mati dari wajah hingga membuatkan wajah mereka tampak berseri dan tidak nampak kusam.

Alga

Wakame, sejenis alga laut di perairan Jepun merupakan bahan perawatan kulit semula jadi terbaik. Wakame melindungi kulit daripada sinar ultra violet serta kerosakan kulit. Bahan semula jadi ini juga mencegah timbulnya kedutan halus dan lingkaran gelap di sekitar mata.
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.