Apa Lagi NGO Melayu Berani Buat Selain Berdemo?

teresa-cock-ngo-melayu

Admin: Melalak sudah, berkumpul ramai-ramai sudah, potong ayam pun sudah. Apa lagi agaknya yang belum dilakukan oleh NGO-NGO Melayu ini untuk menimbulkan rasa gerun terhadap pemimpin DAP yang biadap seperti Teresa Kok agar merasa serik dan tidak berani lagi mempersenda sensitiviti umat Islam dan orang Melayu di negara ini.

Teresa Kok Tak Gentar Ugutan Demo JMM
 
Jaringan Melayu Malaysia (JMM) memberikan masa selama 10 hari kepada Teresa Kok untuk meminta maaf kepada rakyat Malaysia setelah mencetuskan kontroversi menerusi klip video yang disiarkan pada 27 Februari lalu, 'Onederful Malaysia'. Seandainya Teresa Kok enggan berbuat begitu, JMM akan membawa 'batalion' berkumpul di hadapan pejabat Teresa Kok dan membuat demonstrasi atau tunjuk perasaan.

Teresa Kok hanya mentertawakan rancangan tersebut. Dia masih tetap berkeras yang dia tidak melakukan sekarang kesalahan. Menurutnya lagi, dia tidak menghina Melayu, Raja-Raja Melayu, Bahasa Melayu, pasukan keselamatan negara mahupun Sabah. Sebaliknya semua itu hanyalah SATIRA dan JENAKA semata-mata bagi yang faham Bahasa Mandarin tahap tinggi.

Dengan menjadikan seolah-olah demonstrasi di hadapan pejabatnya itu sebagai satu ANCAMAN MENAMATKAN RIWAYAT atau mencederakan anggota tubuh badannya, Teresa Kok cuba bermain sentimen bagi mendapatkan simpati daripada rakyat Malaysia.

Konon-kononnya dia teraniaya dan konon-kononnya juga dia sudah pasrah dengan apa yang akan berlaku kepadanya.

Itu taktik yang digunakan oleh Teresa Kok. Dan pada masa yang sama, dia mendapat kerjasama sepenuhnya daripada NGO-NGO yang sedang mencari wang saku dan mendapat nama.

Sekadar demonstrasi di hadapan pejabat Teresa Kok, tiada sebarang manfaat yang boleh diperolehi. Apatah lagi, Teresa Kok berkubu di kawasan yang memberikan majoriti undi lebih 60,000 kepadanya pada PRU-13 yang lalu. Undi majoriti sebanyak itu menjadikan Teresa Kok kebal dan tidak boleh disentuh.

JMM akan melangkah masuk ke kawasan kubu kuat Teresa Kok dengan jumlah yang sebesar tungau. Ancamannya adalah demonstrasi sedangkan Teresa Kok sendiri boleh mengarahkan para pengikutnya mengepung kumpulan demonstrasi tersebut dan kemudian melenyapkan mereka begitu sahaja. Apa yang diperlukan oleh JMM adalah promosi dan publisiti. Walaupun kemudian yang datang berdemonstrasi tidak lebih dari 15 orang, sekurang-kurangnya JMM sudah boleh mendabik dada kononnya mereka adalah pejuang Melayu sejati yang berani masuk ke kubu cinabeng yang diketuai Teresa Kok.

Impaknya ialah, UMNO dikatakan menaja NGO yang lembik dan sekadar cuba mencari kesempatan untuk memungut hasil!

Sedangkan Teresa Kok pula, jangankan goyang, bertambah-tambah pula publisiti buatnya dan semakin kukuh pula dia di persada politik DAP walaupun pada masa yang sama, dia sedang berhadapan dengan kemelut dalam parti apabila bekas orang kuatnya sendiri mendedahkan penyelewengan yang dilakukan oleh Teresa Kok.

Teresa Kok dan kebiadapan DAP tidak boleh ditentang oleh mana-mana ejen yang mahu mendabik dada kononnya mereka pejuang Melayu. Teresa Kok dan kebiadapan DAP lebih dekat dengan Cina-Cina yang anti DAP. Sepatutnya mereka yang menguruskan Teresa Kok, bukannya dibayangi oleh NGO-NGO berteraskan atau menggunakan nama Melayu yang sedang mencari-cari keuntungan sama ada dari segi kewangan mahupun publisiti.

Share on Google Plus

About Jering Daily

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.