PRU13: PM Disambut Meriah Di Selangor Bakal Bawa Momentum Yang Sama Di Sabah

najib-bersama-rakyat

Seperti semua maklum, hari penamaan calon telah berlangsung pada 20 April yang lalu, dan dengan itu rasminya tempoh berkempen bermula. Tempoh berkempen diberikan SPR adalah selama dua minggu sehinggalah hari mengundi yang telah ditetapkan pada 5 Mei akan datang.

Jadi, BN sendiri tidak melepaskan peluang untuk turun padang lebih dari biasa untuk memberikan sokongan dan menyebarkan maklumat kepada rakyat. Ini bagi memastikan legasi kepimpinan BN tidak tamat dan negara tidak musnah jika ditadbir Pakatan Rakyat.

Selangor walaupun berada di bawah pentadbiran pembangkang, BN tidak memandang sebelah mata akan negeri yang satu ini. Selangor dilihat harus kembali ke tangan BN bagi memastikan hak dan keperluan rakyat terjaga dan menghentikan penganiayaan PR kepada rakyat selama lima tahun sudah.

Sejurus itu, kempen Barisan Nasional dilihat mendapat sambutan luar biasa di Selangor yang diketuai PM sendiri. Kemuncaknya adalah apabila kehadiran 60,000 rakyat dalam majlis ramah mesra bersama PM di Westport, Klang beberapa hari yang lalu.

Dengan sambutan yang memberangsangkan dari rakyat, PM dijangka akan memulakan siri kempen di Sabah hari ini. Ini adalah salah satu usaha untuk memperkuatkan semangat penyokong BN di sana sebelum mereka tertipu dengan dakyah pembangkang.

Isu Pencerobohan Pengganas Sulu dijangka akan menjadi antara isu hangat. Ekoran itu PM telah mengajak rakyat Sabah agar "menghukum" Pakatan Rakyat dalam PRU13 ini. Kebiadapan pemimpin-pemimpin PR membidas pencerobohan Sulu sebagai rancangan UMNO membangkitkan kemarahan rakyat khususnya di Sabah.

PM bakal umum beberapa lagi langkah tambahan khusus untuk menyelesaikan permasalahan rakyat Sabah. Lihatlah pengorbanan yang dilakukan PM bagi memastikan rakyat tetap berada di belakangnya. Pemimpin PR pula sibuk bertelagah sesama sendiri bagi merebut kerusi dan sibuk juga meletak calon parti mereka untuk jadi PM.

Diharap, setiap pengorbanan yang dilaksanakan PM mendapat sokongan penuh dan padu daripada rakyat supaya Malaysia boleh kekal maju dan aman. Dengan transformasi yang dilakukan PM, maka Malaysia dilihat boleh mencapai matlamat 2020 dalam beberapa tahun lagi.
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.