PRU13: Mat Sabu Bertanding Di Kedah, Isteri Siapa Pula Bakal Jadi Mangsa?

Mat-Sabu-Normah-Halim-Khalwat
Sebut sahaja nama Mat Sabu sudah pasti semua orang akan terkenang akan kisah tangkapan khalwat terhadap dirinya yang berlaku belasan tahun dahulu. Biar pun kisah lama namun ia tetap kekal dalam ingatan rakyat Malaysia hingga kini.

Selain dari kisah khlwatnya dengan isteri rakan baik sendiri, Mat Sabu juga turut diingati kerana telah berjaya memahatkan gelaran AL-JUBURI kepada Anwar Ibrahim yang mana pada satu masa dahulu pernah menjadi musuh ketatnya dalam arena politik sebelum 'berbaik' semula dalam Pakatan Pembangkang hari ini.

PRU13 sudah sampai musimnya, inilah masa untuk para wakil parti politik menonjolkan diri agar dipilih dan terpilih sebagai wakil rakyat apabila tiba hari pengundian kelak. Sebagai seorang yang memegang jawatan no.2 dalam parti, Mat Sabu tidak boleh ketinggalan bertanding dalam pilihanraya kali ini.

Berita Mat Sabu bakal bertanding di Kedah kini bukan rahsia lagi. Menurut khabar-khabar angin yang sedang bertiup di laman sosial, Mat Sabu diberitakan akan bertanding  di kerusi Parlimen Pendang, kerusi parlimen ini merupakan kawasan selamat dan juga kubu kuat PAS.

Jika PRU12 yang lepas Mat Sabu gagal mempertahan gelaran Yang Berhormatnya, tapi kali ini Mat Sabu WAJIB menang dalam pilihanraya yang ditandingi. Sekiranya Mat Sabu kalah lagi, kedudukanya dalam PAS selaku Timbalan Presiden pasti bergoyang.

Hari pembubaran Perlimen baru sahaja masuk tiga hari, masih terlalu awal untuk penulis mengulas lanjut tentang kerusi dan kawasan yang bakal ditandingi oleh wakil dari mana-mana parti politik  memandangkan hari pengumuman dan penamaan calon  belum bermula lagi.

Wak J | JERING Daily

PETALING JAYA - Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu mengesahkan akan bertanding di Kedah pada pilihan raya umum ke-13.

Bercakap kepada Bernama, Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu bagaimanapun enggan memberitahu kawasan yang akan ditandingi itu.

"Nanti kita akan putuskan selepas mesyuarat pimpinan tertinggi pakatan rakyat hari ini," katanya.

Sebelum ini, desas-desus mengatakan Mat Sabu akan bertanding di kerusi Parlimen Pendang, Kedah.

Mat Sabu pada pilihan raya umum 2008 bertanding di kerusi Parlimen Kuala Terengganu dan kalah kepada Datuk Razali Ismail dari Barisan Nasional (BN) dengan majoriti 628 undi.

Sementara itu, Naib Presiden Pas Datuk Husam Musa dijangka bertanding di kerusi Parlimen Putrajaya yang kini disandang Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

"Saya dengar-dengar begitulah, tetapi kita tunggu hasil keputusan mesyuarat hari ini," kata Husam.

Husam adalah Anggota Dewan Undangan Negeri Salor, Kelantan dan beliau antara yang disebut-sebut bakal Menteri Besar Kelantan yang kini disandang Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. - Bernama
Share on Google Plus

About Unknown

2 comments:

  1. "SAYA SANGGUP MAKAN BABI DGN ..... DARI MAKAN AYAM DGN ....." SIAPA CAKAP EH ?

    BalasPadam
  2. Tu diaaaaaaaa.....pas ni babi akn jdi halal djual/mkn & ayam akn haram dmakan...canteeeekkkkkk

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.