PRU13: Guna Taktik Kotor, Dr Juanda Sifatkan PR Sebagai Pakatan Syaitan

Dr-Juanda-pr-berita-syaitan

Beberapa hari sebelum hari penamaan calon sempena PRU-13 berlangsung, PR khususnya PKR agak fokus dalam mencanang propaganda kononnya Mufti Perlis iaitu Dr Juanda Jaya bakal mewakili parti itu di Parlimen Kangar.

Secara umumnya propaganda itu berjaya menarik perhatian umum malah turut menyemarakkan semula semangat penyokong PKR yang hampir longlai gara-gara diselubungi pelbagai isu terutama sekali perihal perebutan kerusi sesama PR.

Tiba hari penamaan, akhirnya kebenaran terserlah apabila Dr Juanda tidak muncul sebaliknya calon PAS pula yang bertanding di Parlimen Kangar. Hancur luluh harapan penyokong PR untuk melihat seorang Mufti menjadi calon mereka.

Rupa-rupanya sedari awal lagi Dr Juanda tidak pernah memberi kata putus, ini bermakna pengumuman PKR sebelum ini tidak hanya satu propaganda kosong tapi juga satu taktikal politik yang kotor, jijik dan jahat.

Patutlah beberapa hari sebelum penamaan calon, Dr Juanda pernah melabelkan berita mengenai dirinya bakal menjadi calon PKR merupakan berita dari syaitan. Rupanya memang betul, kerana hanya syaitan saja yang gemar menggunakan taktik kotor disebabkan niatnya memang jahat sejak azali.

Tapi nak pelik apa dengan taktik kotor yang diguna pakai oleh PR, sedangkan pengganas Sulu yang menceroboh Lahad Datu di Sabah boleh ditajanya, apa sangatlah setakat memperalatkan nama orang lain untuk kepentingan politik kepartian.

Dr Juanda mungkin kritis pada BN tapi seperti mana beliau akui, walaupun bukan penyokong tegar BN tapi tiap kali pilihan raya umum berlangsung beliau sentiasa mengundi BN kerana hanya parti itu yang konsisten menegakkan Islam.

Kenyataan Dr Juanda benar, jika tidak, masakan Imam Masjid Al-Nabawi, Al-Syeikh Solah Muhammad Al-Budair juga mengiktiraf usaha Kerajaan BN dalam meningkatkan syiar Islam di negara ini.

Baik kenyataan Dr Juanda mahu pun pujian yang diluahkan oleh Imam Masjid Al-Nabawi, Madinah itu, ia jelas menunjukkan BN adalah pilihan terbaik untuk rakyat Malaysia.

Jika PR tidak sinonim dengan taktik kotor dan tidak bergelumang dengan liberalisme dan pluralisme, mungkin Dr Juanda memihak kepada PR dan Imam Madinah itu pula akan memuji PKR atau PAS, namun realiti hari ini menunjukkan orang yang bersih jiwa raganya selesa bersama BN.
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.