Panduan Memilih Warna Pakaian Yang Betul


Pemilihan warna pakaian yang tepat adalah penting agar penampilan kita tidak ‘rosak’.  Kita juga harus mengetahui kombinasi warna apa yang sesuai satu dengan yang lain. Berikut adalah tip-tip mudah dalam pemilihan warna pakaian:

1. Jangan menggunakan pakaian lebih dari 3 warna.

2. Kenakan warna yang tepat dengan kulit Anda. Jika kulit Anda berwarna gelap, kenakan warna cerah seperti putih, krem, baby blue. Untuk kulit berwarna putih, pilihan warna yang dapat di gunakan lebih banyak. Anda boleh mengenakan warna yang lembut.

3. Jangan mengenakan seluar dengan warna terang. Seperti warna merah, kuning atau orange. Kenakan warna neutral atau gelap. Hindarkan juga mengadunkan warna baby blue dengan warna terang seperti kuning.

4. Sesuaikan warna pakaian dengan waktu dan tempat. Warna gelap untuk acara formal. Warna terang untuk acara informal.

5. Kenakan tali pinggang dengan warna yang sama dengan sepatu.  Jika sepatu anda berwarna hitam, kenakan juga ikat pinggang warna hitam.

Semoga dengan tip ini akan dapat mengubah keyakinan anda untuk bergaya.
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.