10 Tips Mudah Untuk Serlahkan Keyakinan Dan Penampilan Diri

fara-nedyy

Tip ini khas untuk mereka yang ingin mempertingkatkan diri menjadi insan yang yakin dan cantik, dalaman dan luaran. Jadi rugi kiranya jika anda tidak mencuba.

1. Pakai pakaian cantik dan menyerlah

Sebelum keluar rumah, ambil sedikit masa untuk memilih pakaian yang kamu rasakan paling cantik dan menyerlah yang ada dalam almari kamu. Pakaian yang cantik tidak semestinya yang dibeli dari butik mahal. Asalkan kamu tahu padan dan suai serta boleh membuatkan kamu berseri-seri dan selesa sepanjang hari, itu sudah memadai.

2. Berdandan atau bersolek supaya tidak nampak terlalu pucat

Pandangan pertama atau first impression adalah sangat penting. Pastikan anda berdandan, walaupun sekadar solekan nipis. Jangan biarkan bibir kamu pucat dan kulit kamu kelihatan kusam. Sapukan bedak wajah dan oleskan sedikit gincu pada bibir. Sentiasa periksa solekan dan baju kamu supaya kamu nampak kemas.

3. Jika sukakan pakaian berwarna hitam, padankan dengan solekan atau aksesori yang berwarna terang

Jika kamu bercadang hendak mengenakan pakaian serba hitam, pilih gincu terang seperti warna merah, atau pakai aksesori di leher atau pinggang, atau padankan dengan kasut bertumit tinggi. Ini akan membuatkan kamu nampak lebih bergaya.

Untuk tip seterusnya sila klik sini
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.