Nizar 'Lambai' Bakal Hilang Jawatan Adun Jika Disabit Kesalahan Memfitnah

nizar lambai fitnah
Ketua Pembangkang negeri Perak, Mohammad Nizar Jamaluddin atau lebih mesra dengan panggilan Nizar 'Lambai' bakal kehilangan jawatan Adun yang disandangnya sekarang sekiranya disabitkan dengan keselahan memfitnah.

Memetik laporan Malaysiakini, Nizar merupakan antara pemimpin Pakatan Pembangkang yang menghadapi tuduhan jenayah sejak pilihanraya umum ke-13. Pertuduhan fitnah jenayah ke atas Nizar ini dijangka akan dihadapkan ke mahkamah pada Isnin ini.

Mengulas lanjut tentang perkara ini, Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming dalam kenyataannya berkata Nizar akan diheret ke mahkamah atas kenyataannya berhubung Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam satu forum pada 2011.

Dalam satu kenyataan lain, Nga turut menyelar tindakan Perdana Menteri, Najib Razak yang menggunakan saluran kehakiman untuk membela dirinya. Menurut Nga, langkah yang di ambil Najib itu dilihat sebagai usaha untuk menganianya pemimpin pembangkang.

Bekas menteri besar Perak selama 11 bulan itu berdepan hukuman penjara sehingga dua tahun, denda, atau kedua-duanya jika didapati bersalah.

Sekiranya disabit kesalahan atau dipenjara sekurang-kurangnya sebulan atau denda RM2,000 atau lebih, kelayakan Nizar sebagai Adun Changkat jering akan tergugur secara automatik.
Share on Google Plus

About Jering Daily

6 comments:

  1. Takde pape nye...lepas ni ...maaf maaf ....

    BalasPadam
  2. apa punya celaka komen DAP Perak tu... kalau bukan melalui saluran kehakiman, nak ambil tindakan melalui saluran apa pula? takkan melalui lobang Najis Aljuburi Laknatullah... atau lobang taik kafirun DAP... yg Aljuburi dan YB pakatan celaka lain yg asyik menyaman tu bukan melalui mahkamah ke???

    BalasPadam
    Balasan
    1. saluran celah bontot dia barangkali. apa punya bodoh la si nganga ni. asal kerajaan, tak boleh pakai mahkamah. pembangkang boleh pulak?

      Padam
    2. jgn bising bila disaman dan muka kena ludah dimahkamah, lain kali nak bercakap pakailah hotak, negara ini semua atoran, undang-undang lengkap, komeng lu apa bising, lebih baik lu cakap sama nizar padan muka ////

      Padam
    3. Cina Pemakan Babi tegar @ Keturunan komunis tu tak setuju penyelesaian melalui saluran kehakiman,,,,,dia mintak kalau ada apa2 isu yang timbul terutamanya dengan puak2 keturunan komunis & pemakan babi tegar, cara penyelesaian yang dia mintak adalah parang untuk cantas @ sembelih tengkuk mereka.

      Padam
  3. Nizal lambai apa kesah. Kena denda atau penjara dia tetap lambai melambai. Dah jadi tebiat dia. Suka melambai2.

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.