Bikin Malu Kaum Betul! Kempen Mogok Lapar 100 Jam Gagal Gara-Gara Peserta Curi Makan


Kah..kah..kah..

Maaf kerana penulis terpaksa memulakan bicara dengan ketawa besar. Bukan apa, cuma tidak tahan melihat gelagat peserta mogok lapar selama 100 jam sempena kempen anti Lynas makan secara sebunyi namun akhirnya gambar mereka sedang makan berjaya dirakam lensa kamera.

Dalam gambar di bawah menunjukkan yang R. Sivarasa sedang menyerahkan bekalan nasi bungkus kepada peserta demo mogok lapar yang terdiri 90% daripadanya adalah kaum Cina itu bagi membantah pembinaan kilang Lynas di Kuantan.

Kalau begini gayanya, belum pun cukup 100 jam sudah tidak boleh menahan lapar dan curi-curi makan, adalah lebih baik kumpulan anti Lynas yang berkampung di Dataran Merdaka ini pulang sahaja ke rumah. Bikin malu kaum betul.




Bagi sesiapa yang membuat pertaruhan wang di atas kempen mogok lapar 100 jam anjuran Pakatan Pembangkang, sudah pasti akan tersenyum puas kerana menang besar. Percaya atau tidak kaum cina di negara ini mana boleh tidak  makan walau sehari.

Nampaknya kempen mogok lapar kumpulan anti Lynas gagal mencapai matlamatnya gara-gara terdapat beberapa orang perserta mogok curi-curi makan di hotel dan menerima bantuan makanan dari pihak luar.

Dalam banyak-banyak sejarah kempen mogok lapar dunia, kempen mogok lapar yang dianjurkan oleh Pakatan Pembangkang di Malaysia adalah kempen mogok lapar yang paling memalukan kerana persertanya kantoi curi-curi makan.
Share on Google Plus

About Unknown

4 comments:

  1. anwar ...klu nak mng mudah pru 13 ni..takpayah susah2 berceramah sana sini, ,, bersumpah untuk melaknat diri sendiri macam eskay dan saiful,beri dna atau tunjuk jam omega,,satu malaysia akan sokong ko anwar,tapi ko mmg bersalah anwar,,mane brani ko,buatlah cara mudah ni,semua orng akan percaya semua tuduhan kepada ko selama ini adalah fitnah..pengikut ko mmg bengap..

    BalasPadam
  2. Pengikut2 PKR memang pun bengap. Allah dah tunjuk satu persatu siapa itu Annuar, tapi mereka tak percaya pada ALLAH, mereka pecaya cakap Annuar. Habis cam mano.......

    BalasPadam
  3. Golongan kapir harbi ni mana tahan berlapar dan dahaga. Kalau dulu pun Tian Chua kununnya berpuasa tapi kantoi makan, inikan pula para balaci-balacinya.

    Kemenangan besar buat kita yaaaa!

    BalasPadam
  4. kempen anti lapar lynas ye???kalau anda semua nak tahu kenapa mereka nak sangat membantah lynas ialah.. projek lynas itu sebenarnya KERAJAAN MALAYSIA tidak bagi projek ini pada kaum CINA dan dengan sebab itulah hanya golongan mereka saja yang membantah cuma melayu yang bonggok saja yang menyertai mereka atas kapasiti keselamatan & kesihatan orang kampung.Projek ini boleh dikatakan hanya di monopoli oleh CHINA tanah besar dan ditawarkan kepada cina di tanah melayu,dan disebabkan tidak memperolehi projek tersebut maka beramai-ramailah mereka membantah projek tersebut.kenapa TONYPUAKA tak pulak membantah yang hanya kaum CINA sahaja yang MONOPOLI ekonomi malaysia???

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.