Bagunan Dibakar Kerana Kekasih Curang

bakar-bangunan-kekasih-curang

Beijing: Seorang lelaki dihukum mati selepas bertindak membakar bangunan untuk membalas dendam terhadap kekasihnya yang curang.

Mahkamah China membuat keputusan itu terhadap defendan berusia 25 tahun selepas tindakannya menyebabkan lapan orang terbunuh, lapor media di sini.
 
Lin Binwei mengaku salah membakar bangunan itu pada 23 Februari lalu kerana mahu membalas dendam terhadap seorang lelaki yang menjalin hubungan intim dengan kekasihnya, lapor agensi berita Xinhua, kelmarin.

Pegawai yang bertugas di mahkamah berkenaan di Taizhou City mengesahkan hukuman itu tetapi tidak dapat memberi butir-butir lain.

Semua hukuman mati akan dikaji semula secara automatik oleh Mahkamah Agung Rakyat.

Xinhua melaporkan, Lin juga membakar gudang lelaki berkenaan yang menjadi tempat simpanan kasut bagi perniagaan online.

Kebakaran merebak

Kebakaran itu merebak ke kediaman di atas gudang berkenaan menyebabkan lapan kematian dan seorang cedera.

Keterangan rasmi tidak memberi penjelasan sama ada pemilik perniagaan itu juga antara yang maut.

China mengharamkan pemilikan senjata api. Oleh itu, perbuatan membalas dendam biasanya menggunakan pisau, bom buatan sendiri dan membakar bangunan.

Jumaat lalu, seorang lelaki yang kecewa dengan kehidupannya bertindak membakar sebuah bas penumpang menyebabkan 47 orang terbunuh dan 34 lagi cedera di bandar Xiamen.

Ia berpunca daripada masalah yang dihadapi untuk mendapatkan bantuan polis membetulkan data rasmi usianya supaya dia layak menerima bayaran elaun sosial. - AP
Share on Google Plus

About Unknown

0 comments:

Catat Ulasan

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.