Insiden Lahad Datu, Rakyat Kecam Tian Chua Amal Gaya Politik Gila Babi

tian-chua-konspirasi-umno-2

Tindakan ahli Parlimen Batu, Tian Chua dalam cubaanya untuk mengaitkan UMNO dalam insden berdarah di Lahad Datu baru-baru ini telah mendapat kecaman yang hebat dari pelbagai pihak termasuk ahli keluarga anggota komando yang terlibat.

Apa yang dinyatakan oleh ahli Parlimen Batu itu di laman web Keadilan Daily sememangnya satu kenyataan yang amat tidak berotak dan dangkal serta penuh dengan sifat 'kebabian'.

Apa yang jelas Tin Chua adalah seorang pemain politik yang paling jijik, bebal dan tidak berfikiran waras apabila menuduh kematian dua anggota keselamatan tersebut sebagai konspirasi terancang atau sandiwara UMNO.

Kenyataan yang dibuat oleh Tian Chua itu bukan sahaja tidak berasas dan membabi buta malah secara langsung telah menghina pasukan keselamatan dan keluarga dua anggota polis yang terkorban.

Penulis merasa sangat kesal ketika kaum keluarga anggota polis yang terkorban itu sedang berdukacita kerana hilang tempat bergantung, boleh pula Tin Chua membuat kenyataan yang tidak bertanggunjawab seperti ini.

Mungkin kerana anggota polis itu daripada keturunan Melayu, maka Tin Chua tidak kisah untuk berkelakukan biadab dengan menuduh UMNO sebagai dalang yang merancang konspirasi seperti yang disebut. Memang celaka babi nih!

Anwar al Juburi | Jering Daily.com


 tian-chua-konspirasi-umno-1

KEPALA BATAS:
Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi menyifatkan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua sebagai tidak sensitif sehingga sanggup mempolitikkan tragedi.

Katanya perbuatan Tian Chua mengaitkan insiden di Lahad Datu, Sabah sebagai konspirasi Umno, jelas menunjukkan pembangkang semakin terdesak sehingga mengeluarkan kenyataan tidak masuk akal.

"Ini semua 'rubbish' (mengarut) dan bohong, mereka ini nampaknya sudah tidak ada modal sehingga isu serius seperti ini pun hendak dijadikan modal politik. Memang mengarut dan tidak berasas," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Futsal Komuniti 1Malaysia 2013, di sini Sabtu.

Beliau mengulas laporan akhbar yang antara lain menyebut Tian Chua berkata kejadian pencerobohan di Lahad Datu itu adalah konspirasi kerajaan untuk menakut-nakutkan rakyat serta mengalih pandangan berhubung isu pemberian kad pengenalan kepada pendatang asing di Sabah.

Pertikan dari BERNAMA
Share on Google Plus

About Unknown

1 comments:

  1. cuba letakkan diri sebagai anggota keselamatan tidak kira polis atau tentera dan andaikan diri anda sedang bertugas di Lahad Datu dan anda akan tahu bagaimana perasaannya ketika itu, jangan hanya tahu berkata tetapi tiada jasa terhadap bumi tercinta ini malah hanya mahu memecah belahkan lagi keamanan bumi Malaysia ini

    BalasPadam

Pihak JERING DAILY tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman portal ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian kami selaku pengendali portal.

Sila guna bahasa dan perkataan yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan itu mencerminkan keperibadian diri anda sendiri. Terima kasih.